غذاهایی که به سرعت رشد موهای شما کمک زیادی می کنند. همه ی ما می دانیم که منتظر نشستن برای بلند شدن موهایمان چقدر طولانی و خسته کننده است. همانطور که اگر به یک قابلمه سیب زمینی در حال پخت زل بزنیم ، هیچ وقت جوش نمی آید تمرکز روی میزان رشد موها هم انگار همینقدر خسته کننده و بی نتیجه خواهد بود. اینجا لیست ۸ ماده ی غذایی آورده شده که بنا بر تحقیقات موسسه تغذیه هاروارد و موسسه دارویی یل برای رشد سریع مو تأیید شده هستند:

۱- ماهی سالمون
این ماهی با در اختیار داشتن مقدار بالایی از ویتامین D و پروتئین باعث قوی شدن ریشه ی موهای شما می شود. همینطور حاوی اسید چرب امگا۳ می باشد که سرعت رشد موهای شما را زیاد کرده و پوست سر شما را سالم نگه می دارد.

۲- فلفل زرد
فلفل دلمه ای زرد تقریباً ۵/۵ برابر پرتغال ویتامین C دارد. این یک خبر خوب برای شماست چون ویتامین c یک آنتی اکسیدان است که ساقه و فولیکول مو را قوی می کند و از شکستن مو جلوگیری می کند.

۳- تخم مرغ
تخم مرغ یک منبع عالی از امگا۳ می باشد که در بالا ذکر کردیم. همچنین حاوی بیوتین می باشد که برای رشد مو مناسب است. البته حتماً شما می دانید که منظور ما از تخم مرغ زرده ی آن می باشد نه سفیده ی آن. خوردن زیاد سفیده ی تخم مرغ می تواند مانع از جذب بیوتین در بدن شود و این ماده ی غذایی را از بدن خارج سازد.

۴- صدف
کمبود روی یکی از دلایل از دست دادن موها و ضعیف شدن پوست سر می باشد. صدف یک منبع غنی از زینک است – فقط سه اونس از آن حاوی ۴۹۳ درصد از ارزش روزانه ی زینک برای شما می باشد. ولی نه همه ی صدف ها ، طبق اکتشافات BP 2010 یک نمونه از صدف که از خلیج مکزیک جمع آوری شده بود به صورت غیر معمولی حاوی مقدار زیادی کادمیوم بود.

۵- تخم آفتابگردان
حتی یک مقدار خیلی کم از دانه ی گیاه آفتابگردان می تواند ویتامین E بدن شما را تأمین کند و فشار خون شما را به سمت پوست مو و تحریک سرعت رویش مو بالا ببرد.

۶- سیب زمینی شیرین
سیب زمینی شیرین حاوی مقدار زیادی بتاکاروتن می باشد که نه تنها باعث سلامتی پوست سر می شود بلکه سرعت رشد موها را نیز تسریع می کند. البته انتخاب غذاهایی که مقدار زیادی بتاکاروتن با دوز بالا دارند – مثلاً بیشتر از ۲۵۰۰ میلی گرم- مثل ویتامین A که از رتینول حاصل می شود می توانند در مقادیر بالا سمی باشند.

۷- آووکادو
آووکادو به دلیل داشتن مقدار بالای اسید چرب ضروری که زیر سلول های پوست یافت می شود و برای نرمی و لطافت پوست ضروری است، یک راز زیبایی برای مبارزه با پیری می باشد. آووکادو بر روی پوست یا کف سر باعث کلاژن سازی می شود. یک مقدار کمی از آووکادو را با کرم خود مخلوط کنید، آووکادو حاوی لاکتیک اسید است که به لایه لایه شدن پوست مرده و دوباره سازی پوست کمک می کند. ده دقیقه قبل از اینکه بخواهید موها و سر خود را بشویید از این کرم بمالید.

۸- بادام
بادام نیز حاوی مقدار زیادی بیوتین می باشد که برای رشد سریع و قوی تر شدن موهای شما موثر است. یک فنجان بادام یک سوم نیاز روزانه ی شما را برآورده می کند. اثر آن را بعد از یک یا دو ماه از اضافه کردن این ماده ی غذایی به رژیم روزانه ی خود می توانید ببینید.

 

منبع: stylecaster
تمام مطالب این وبلاگ متعلق به موسسه تشریفات مجالس ژانپیر می باشد. از اینکه حق کپی را رعایت می کنید از شما متشکریم.

FOR YOU

تشریفات عروسی وبلاگ

چه کارهایی را نباید از مدیر تشریفات انتظار داشت

  بهترین تشریفات مجالس چه وظایفی دارد و قبل از اینکه به یک موسسه تشریفات [...]

آرایش و مدل مو وبلاگ

اشتباهات آرایشی که سن شما را بالا می برند

“۱۰ اشتباه آرایشی که سن شما را ۱۰ سال پیر می کند” آیا آرایش شما [...]

آرایش و مدل مو وبلاگ

راهکارهایی برای براق شدن پوست

شما با زندگی سالم در طول زمان صاحب پوستی مرطوب و صورتی درخشنده خواهید شد، [...]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *